Якість знань сучасних школярів безпосередньо залежить від їхньої мотивації до навчання та усвідомлення практичної цінності отриманої інформації. Діяльнісний підхід є неймовірно цікавим та ефективним інструментом для організації освітнього процесу, який реалізує принцип зв’язку навчання з життям та формує активну й ініціативну позицію учнів.
Уроки в музеях є спробою нового осмислення музею як універсального засобу навчання й виховання, актуального для предметів суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклів.
Адже уроки історії, проведенні в музеї, вирізняються можливістю застосування великого арсеналу методів і прийомів. Практичне заняття передбачає заглиблення учня в історичний контекст через речові пам’ятки та, власне, експозиції, що знаходяться у музеї. Інтерактивна екскурсія дозволяє відчути себе археологом, вишукуючи давні артефакти; тут можна спробувати використати давні знаряддя праці та речі – таким чином в учнів формується розуміння історичних процесів.
Сучасним критерієм оцінювання навчальної діяльності учнів є уміння аналізувати та узагальнювати матеріал, самостійно здобувати знання, проводити пошуково-дослідницьку роботу. Це створює атмосферу зацікавленості та небайдужості до матеріалу.
Саме з такою метою, сьогодні до нашого музею завітали учні однієї із шкіл громади. Практичне заняття уроків історії – це шлях до діяльнісного підходу на уроках НУШ.
Партнерство школи та музею дають гарні результати у розвитку формування духовно-культурної особистості та свідомого громадянина України.