Заняття із вчителем – реабілітологом
У січні 2019 року комунальною установою Дунаєвецької міської ради «Інклюзивно–ресурсного центру» в особі, в.о. директора Хорошої М.В. було підписано угоди про співпрацю із комунальною установою Дунаєвецької районної ради Дунаєвецькою центральною районною лікарнею в особі головного лікаря Крупко В.О. та КНП «Дунаєвецької центральної ПМСД» Дунаєвецької міської ради в особі Музики Л.М.
На підставі даних угод лікарі сімейної медицини надають направлення особам від 2-х до 18 років, які потребують занять на базі інклюзивно–ресурсного центру із вчителем – реабілітологом.
Вчителем – реабілітологом обслуговуються діти із наступними порушеннями:
• опорно – рухового апарату (сколіоз, кіфоз, плоскостопість, дисплазія суглобів, інклюзивні діти і т.п.);
• порушення системи органів дихання (бронхіти, астма, корекція стану після респіраторних захворювань).
За період співпраці було надано послуги 21 дитині.
Завдання та обов’язки вчителя – реабілітолога: визначає зміст і порядок навчально – реабілітаційної роботи із дітьми, які мають вади психофізичного розвитку та порушення опорно – рухового апарату.
Відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дітей проводить навчальні, виховні, соціально-адаптаційні, реабілітаційні, корекційні, комплексні заходи та заняття. Створює навчально-виховні ситуації, ознайомлює з явищами, фактами та подіями, що відбуваються в суспільстві, природі, побуті, характеризує їх, тлумачить та оцінює, розвиває навички та вміння, необхідні для життя в суспільстві.
Співпрацює з фахівцями, які розробляють індивідуальні методи та прийоми корекційно-реабілітаційної роботи: лікарями, психологами, фізіологами, дефектологами, логопедами, дієтологами, фахівцями із фізичної реабілітації та іншими працівниками з корекційно-реабілітаційної роботи. Забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови реабілітації.
Веде психолого-педагогічні спостереження, вивчає та фіксує динаміку розвитку, аналізує особливості фізичних і розумових успіхів дитини. Застосовує ефективні методи, форми, прийоми реабілітаційної роботи, корекційного та компенсуючого навчання і виховання. Залучає членів сім’ї дитини до участі у навчально-реабілітаційній роботі, пояснює особливості застосування прийомів психолого-педагогічної корекції особистості.
Захищає честь і гідність дітей, створює атмосферу для формування в них оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому. Надає консультації з питань корекційно-реабілітаційних процесів. Керує помічниками та асистентами вчителя-реабілітолога. Веде встановлену психолого-педагогічну, статистичну документацію. Дотримується педагогічної етики, вдосконалює свій фаховий рівень, педагогічну майстерність, підвищує кваліфікацію.