Освітня панорама творчих ідей для учителів біології, хімії, природознавства
Відповідно до плану роботи КУ ДМР «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» на 2022 р. 13 січня 2022 року в рамках проведення «Освітньої панорами творчих ідей», відповідно до вимог сучасності та запитів педагогічних працівників для учителів біології, хімії та природознавства на базі Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст.№2 було проведено ряд майстер-класів.
На теоретичній частині заходу педагогів познайомили із особливостями проведення ЗНО-2022 з біології та хімії, олімпіад, різноманіттям модельних програм природничої галузі. Мотиваційні карти налаштували педагогів на активну діяльність.
У практичній частині учитель Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Раєвська Наталія Юріївна поділилась родзинками із власного досвіду роботи на тему «РЕАЛІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ БІОЛОГІЇ». Педагоги спробувалт визначити кімнатні рослини за допомогою мобільних додатків, розглянули у мікроскоп пилкові зерна». Педагог наголосила, що головною дилемою для сучасного педагога я питання: як вчити ? Сучасний інформаційний бум має величезний вплив на мислення дітей, він до кінця не досліджений, не прогнозований. Сучасні учні відрізняються від нас, і ми нічого з цим не зробимо. Ми можемо щось зробити лише із собою – маємо змінюватися.
Консультант ЦПРПП поділилась досвідом використання флеш-карт, пазлів, та іншого дидактичного матеріалу. Педагоги в групах спробували скласти пазли на тему «Судини» (капіляри, вени та артерії), «Найпростіші», згадали будову ока та дихальної системи. Усі розробки педагоги матимуть можливість використовувати і на своїх уроках.
Учитель Голозубинецької ЗОШ І-ІІІ ст. Магера Л.С. провела майстер-клас на тему «Формування ключових компетентностей на уроках хімії». Педагоги пригадали: значення терміну «компетентність», 11 ключових компетентностей та спільні для усіх компетентностей наскрізні вміння. А далі розкрила «секрети» візуалізації навчального матеріалу різними формами та методами (діаграма, графік, скрайбінг, інфографіка, інтелект-карти). Найбільше вразила простота використання такої розповсюдженої форми візуалізації структурованої навчальної інформації як «Таблиці». Учасники заходу виконали вправи «ЛОГІКОН» (загадки, які вимагають на основі аналізу інформації, закладеної у клітинках, знайти логічний зв'язок між верхнім і нижнім рядами клітинок). Метод «КРОССЕНС» - один із сучасних розвиваючих методів, заснований на візуальних зображеннях, був вихначений педагогами як «асоціативна головоломка поколінняZ».
І наостанок була домовленість приходити на подальші зустічі кожному учаснику із своїми новинками, взявши за основу відомий вислів.