http://dunrada.gov.ua/uploadfile/archive_news/2019/03/20/2019-03-20_4777/images/images-39174.png

Місцева Прокуратура Інформує

20.03.2019

Реалізація органами прокуратури конституційної функції представництва — дієва форма захисту порушених інтересів держави в суді.

Конституцією України наділено органи прокуратури функцією представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

На сьогодні, цим законом є Закон України «Про прокуратуру», яким регламентовано, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб’єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Тому, з метою реалізації повноважень наданих Конституцією України, впродовж 2018 року Кам’янець-Подільською місцевою прокуратурою на захист інтересів держави до суду заявлено 14 позовних заяв в межах цивільного та господарського судочинства: 10 з яких щодо стягнення (повернення) коштів чи майна на загальну суму 1 мільйон 415 тисяч гривень та 4 з метою попередження незаконного витрачання коштів у сумі 626 тисяч гривень.

Слід зазначити, що у минулому році судами задоволено 7 позовних заяв на суму 935 тисяч гривень, у 3 випадках провадження закриті у зв’язку з добровільним усуненням порушень, реально виконано рішення судів в примусовому порядку на суму 933 тисячі гривень. Відсоток реального виконання за рішеннями звітного року становить – 95,4%, що є значно вищим за середній по Хмельницькій області.

Левову частку уваги у минулому році прокуратурою приділено дотриманню вимог земельного законодавства не лише підприємствами, установами та організаціями, а й громадянами.

Так, за результатом проведеної роботи у сфері захисту інтересів держави з питань земельних відносин у минулому році заявлено 4 позови на загальну суму 1 мільйон 316 тисяч гривень, задоволено 2 позови на суму 852 тисячі гривень, які виконано в повному обсязі, 2 позовні заяви на даний час перебувають на розгляді.

Доприкладу, місцевою прокуратурою в ході реалізації повноважень у сфері представництва встановлено, що місцевий підприємець після закінчення строку дії договору оренди земельної ділянки у 2012 році, згідно якого її було передано в користування, продовжував її використовувати близько 6 років. Як наслідок, ГУ Держгеокадастру в Хмельницькій області позбавлено реальної можливості розпорядження земельною ділянкою сільськогосподарського призначення із багаторічними насадженнями. З метою усунення встановлених грубих порушень земельного законодавства, діючи на захист інтересів держави, прокуратурою заявлено позов про повернення земельної ділянки та скасування державної реєстрації речових прав відносно неї.

Рішенням господарського суду Хмельницької області позовні вимоги прокуратури задоволено в повному обсязі.

Результатом стало повернення державі в особі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області земельної ділянки площею 34,5 га, вартістю 829 тис. грн.

За наслідками реалізації представницьких повноважень у сфері захисту інтересів держави щодо відшкодування шкоди, заподіяної кримінальним правопорушенням, впродовж 2018 року заявлено 5 позовних заяв, 2 з яких задоволено у повному обсязі.

Наслідками розгляду позовних заяв у сфері захист інтересів держави у сфері охорони дитинства Управлінню освіти, молоді та спорту Дунаєвецької міської ради стало повернення приміщення вартістю 33 тисячі гривень, а також попередження незаконного витрачання коштів у сумі 60 тисяч гривень.

Реалізація наданих повноважень шляхом вжиття заходів представництва інтересів держави, залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності не лише Кам’янець-Подільської місцевої прокуратури, а й органів прокуратури загалом.

 

 

Кам`янець-Подільською місцевою прокуратурою викрито факти заволодіння жителями Дунаєвецької ОТГ коштами державних соціальних допомог

Кам`янець-Подільською місцевою прокуратурою за результатами опрацювання інформації Управління соціального захисту населення Дунаєвецької районної державної адміністрації щодо законності використання бюджетних коштів, виділених на виплату державних соціальних допомог, виявлено числені порушення.

Встановлено, що у січні 2018 року жителька одного з сіл Дунаєвецького району звернулась із заявою до Управління соціального захисту населення Дунаєвецької РДА про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та державної допомоги сім`ям з дітьми, а також заповненою декларацією про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, у якій умисно зазначила завідомо неправдиві відомості щодо джерела доходів, зокрема, приховавши, що починаючи з вересня 2017 року вона працювала на підприємстві та щомісячно отримувала заробітну плату згідно штатного розпису.

На підставі поданої заяви та декларації, шляхом обману працівників Управлінням соціального захисту населення Дунаєвецької РДА, 04.01.2018 прийнято рішення про призначення особі державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям та продовжено виплату щомісячних компенсаційних виплат особі, яка здійснює догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80 років, внаслідок чого вищезгадана громадянка незаконно отримала грошові кошти допомоги в сумі близько 11 тисяч гривень.

У разі декларування вказаного виду доходу у вигляді заробітної плати, громадянка не мала б права на отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, а також не мала б права перебувати на обліку, як особа, яка здійснює догляд за особою, яка досягла 80 років, та не мала б права на отримання щомісячних компенсаційних виплат особі, яка здійснює догляд за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80 років.

За вказаним фактом слідчим відділенням Дунаєвецького відділу поліції Головного управління Національної поліції в Хмельницькій області проведено досудове розслідування, за результатами чого місцевою прокуратурою відносно вищевказаної особи до суду скеровано обвинувальний акт за ч. 1 ст. 190 Кримінального кодексу України (шахрайство).

Крім того, за аналогічним фактом, жителю одного з сіл Дунаєвецького району здійснено надмірну виплату коштів державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, якими він заволодів шляхом обману, чим завдав шкоди державі в особі Управління соціального захисту населення Дунаєвецької РДА на загальну суму близько 21 тисячі гривень. Обвинувальний акт за ч. 1 ст.190 Кримінального кодексу України (шахрайство) відносно громадянина скеровано до суду. Місцевою прокуратурою готується позовна заява про стягнення із вказаної особи надмірно виплачених коштів в дохід держави.

Таким чином, за результатами судового розгляду вищевказаним особам загрожує покарання у виді штрафу до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк до двохсот сорока годин, або виправні роботи на строк до двох років, або обмеження волі на строк до трьох років.

 

 

Запобігання та протидія корупції як один з напрямків діяльності Кам`янець-Подільської місцевої прокуратури

(у Дунаєвецькому районі)

Кам`янець-Подільською місцевою прокуратурою, як спеціально уповноваженим суб’єктом у сфері протидії корупції, упродовж останніх років вжито дієвих практичних заходів у сфері протидії адміністративним правопорушенням, пов’язаним із корупцією, та іншими порушеннями вимог антикорупційного законодавства.

Місцевою прокуратурою активно реалізовано повноваження, передбачені частиною 3 статті 65 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) у частині реагування на порушення вимог Закону, виявлення причин та умов, які сприяли вчиненню корупційних і пов’язаних з корупцією правопорушень.

Так, упродовж 2018 та поточного років місцевою прокуратурою відповідно до частини 3 статті 65 Закону на адреси керівників підприємств, установ, організацій внесено 14 документів реагування, за результатами розгляду яких проведено службові розслідування та вжито заходів щодо усунення порушень вимог антикорупційного законодавства, запобігання таким порушенням у майбутньому, проведено роз’яснювальну роботу з працівниками (особовим складом) щодо положень антикорупційного законодавства, 1 особу притягнуто до дисциплінарної відповідальності (оголошено догану).

Всупереч роз'ясненням щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю, затверджених рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції), розміщенню інформації про найбільш типові порушення вимог антикорупційного законодавства у засобах масової інформації, на офіційних веб-сайтах органів державної влади та місцевого самоврядування, керівниками підприємств, установ та організацій під час проведення нарад, засідань, кількість випадків вчинення суб’єктами декларування пов'язаних з корупцією правопорушень у Дунаєвецькому районі зростає.

Упродовж 2018 – 2019 років в Дунаєвецькому районному суді працівниками місцевої прокуратури забезпечено участь у розгляді протоколів про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією. Вказані протоколи складено за частинами 1 та 2 статті 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (порушення вимог фінансового контролю). За результатами розгляду судами справ за вказаними протоколами адміністративне стягнення у вигляді штрафу накладено на 16 осіб:

9 депутатів місцевих рад;

3 посадових осіб державної лісової охорони;

1 посадову особу органу місцевого самоврядування;

2 посадових осіб юридичної особи публічного права;

1 державного службовця.

Зокрема, посадовці несвоєчасно, без поважних причин подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (подається щорічно до 1 квітня за минулий рік шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції) або повідомлення про суттєві зміни в майновому стані (подається у десятиденний строк з моменту отримання доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року). Штраф за порушенням вищевказаних вимог становить від 50 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що у грошовому еквіваленті становить від 850 до 3400 гривень.

Наголошую, що дотримання вимог фінансового контролю особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування перебуває у колі постійної уваги, а посилення ролі громадськості є вагомою умовою здійснення ефективних комплексних заходів у боротьбі з корупційними та пов’язаними з корупцією правопорушеннями на території району.



Читайте також



ІІ МІСЦЕ У ФІНАЛЬНОМУ ЕТАПІ

16.04.2024

Команда юнаків Дунаєвецького ліцею №1 два дні поспіль боролася за звання кращих...

Детальніше...


Продовжуємо розповідати про можливості, які можуть зацікавити ветеранів, ветеранок та членів їхніх родин

17.04.2024

У добірці — де отримати нові знання і навички, фінансову підтримку для започаткування та розвитку власного бізнесу, куди звернутися по психологічну...

Детальніше...