http://dunrada.gov.ua/uploadfile/archive_news/2021/08/16/2021-08-16_6134/images/images-78171.png

РОЗ'ЯСНЕННЯ ЩОДО ПОЕТАПНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ЛІКАРНЯНИХ

16.08.2021

Е-лікарняні є підставою для отримання від Фонду соціального страхування України допомог по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві, тимчасової непрацездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві, вагітності та пологах, самоізоляції від СOVID-19, на період догляду за хворими дітьми та членами сім’ї, долікування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортних закладів тощо.

На перехідний період до 1 вересня 2021 року створюються та вносяться медичні висновки про тимчасову непрацездатність до електронного реєстру Пенсійного Фонду України та продовжується обіг паперових листків непрацездатності та призначення за ними матеріального забезпечення від Фонду. Зверніть увагу, якщо пацієнту було відкрито лікарняний на бланку, то його продовження аж до закриття має здійснюватися виключно у паперовому вигляді навіть у разі переходу лікарні на електронний формат.

Отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України. Як і вразі паперового лікарняного листка, розмір допомоги по тимчасовій непрацездатності складе від 50% до 100% середнього доходу застрахованої особи залежно від тривалості стажу, а розмір допомоги по вагітності та пологах – 100%. Відтепер застрахованій особі, щодо страхового випадку якої сформовано е-лікарняний, не потрібно передавати його роботодавцю для отримання допомоги від Фонду. Після оформлення лікуючем лікарем електронного медичного висновку (автоматично відбувається відкриття е-лікарняного), працівник має повідомити про це свого роботодавця будь-яким зручним обом способом. З цього моменту і пацієнт, і роботодавець матимуть інформацію щодо відкритого е-лікарняного в особистих кабінетах на сайті Пенсійного Фонду. Після закриття е-лікарняного, він стає підставою для призначення матеріального забезпечення і оформлення роботодавцем зави-розрахунку (в разі допомоги по вагітності та пологах – одразу після відкриття).

Дата отримання коштів від Фонду за е-лікарняними, як і за паперовими, залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку за відповідним лікарняним до Фонду соціального страхування України.

Що змінюється для роботодавця?

Зміни торкнуться оформлення роботодавцем заяви-розрахунку за е-лікарняними працівників, оскільки е-лікарняні не мають серії та видаються за оновленими кодами причин тимчасової непрацездатності, заяви-розрахунки за ними подаються роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками.

Комісії із соціального страхування на підприємствах продовжують свою роботу та призначають матеріальне забезпечення як і раніше незалежно від виду лікарняного, Вони зберігають весь обсяг функцій, передбачених Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у звязку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13.

Автор:Дунаєвецьке відділення УВД ФССУ


Читайте також



Дунаєвецька міська рада консультує! Що таке ОСББ та які його переваги?

19.04.2024

Немало власників квартир нарікають на якість комунальних послуг: «Не прибирають прибудинкову територію», «не працює ліфт», «брудні під’їзди», «перегоріли лампи на сходах», «суми в платіжках завеликі», «за що ми платимо» і т. п...

Детальніше...